Математика жана компьютердик технологиялар факультети » Ош мамлекеттик педагогикалык университет
Ош мамлекеттик педагогикалык университетинин официалдуу сайты
» » » Математика жана компьютердик технологиялар факультети
18 ноябрь 2022
621

Математика жана компьютердик технологиялар факультети

Математика жана компьютердик технологиялар факультетинин магистратура бөлүмү 

Даярдоо багыты: 550200 “ФИЗИКА-МАТЕМАТИКАЛЫК  БИЛИМ БЕРҮҮ”

Профиль МАТЕМАТИКА

Профиль  ИНФОРМАТИКА

Кесиптик ишмердүүлүк чөйрөсү  (аймагы):

             Бүтүрүүчүлөрдүн  кесиптик ишмердүүлүгүн ишке ашыруу боюнча чөйрөсү:

  билим  берүү  процесси, билим  берүү  чөйрөсү, илимий-педагогикалык ишмердүүлүк, билим берүүдѳгү менеджер жана социалдык-маданий иш чѳйрѳсүндѳгү аналитик  –эсептелинет.   :

Кесиптик ишмердүүлүк объектилери:

Бүтүрүүчүлөрдүн  кесиптик ишмердүүлүгүнүн обьектилери болуп эсептелет:

Педагогикалык ишмердүүлүк тармагында:

  • окутуунун заманбап, илимий жактан негизделген  технологиясы боюнча  окуучулардын  талаптарына, жетишкендиктерине ылайык келе тургандай  долбоорлоо  жана билим  берүү  процессинде  ишке  ашыруу;
  • билим берүү программаларын жана жеке билим берүү траекторияларын иштеп чыгуу;
  • кесиптештер менен, ата-энелер менен, өз ара аракеттерди уюштуруу, социалдык  аны ичинде чет элдик өнөктөштөр менен өз ара аракеттерди уюштуруу, жаңы социалдык өнөктөштөрдү издөө, окуучулардын социалдык өнөктөштөрү менен өз ара аракеттерге кошулуу;
  • -билим берүү чөйрөсүнүн колдо болгон мүмкүнчүлүктөрүн колдонуу;
  • билим берүүнүн сапатын жана туруктуу өнүгүүнү камсыз кылуу үчүн жаңы шарттарды, анын ичинде маалыматтык шарттарды иштеп чыгуу;
  • кесиптик өзүн-өзү тарбиялоону жана жеке өсүүнү ишке ашыруу, андан аркы билим берүү траекториясын жана профессионалдык карьерасын долбоорлоо.

 

Илимий-изилдөө ишмердүүлүгүнүн тармагында:

  • белгилүү бир илимий-изилдөө милдеттерин чечүүдө изилдөө усулдарын комплекстүү колдонуу жолу менен билим берүү чөйрөсүндө илимий изилдөөнүн жыйынтыктарын жалпылоо, бир ирээтке келтирүү жана талдоо;
  • илимдин заманбап усулдарын колдонуу менен, ошондой элемаалыматтык жана инновациялык технологияларды колдонуп билим берүү чөйрөсүндө илимий изилдөөнүн жыйынтыктарын баалоо, ишке ашыруу, уюштуруу жана болбоорлоо;
  • маалыматтык жана инновациялык технологияларды колдонуу менен билим берүү тармагындагы илимий изилдөөлөрдүн жыйынтыктарын баалоо;
  • темалар боюнча жүргүзүлүп жаткан илимий-изилдѳѳ долбоорлору боюнча математикалык моделдерди, алгоритмдерди, методдорду, программалык камсыздоолорду изилдөө жана иштеп чыгуу;

 

                  Башкаруучулук  ишмердүүлүгүнүн тармагында:

  • башкаруу системасынын мүмкүнчүлүгүн, анын макро –микро чөйрөсүн комплекстүү стратегиялык жана ыкчам талдоонун усулдарын колдонуу жолу менен  анын абалын изилдөө;
  • маалыматтык системаларды колдонуу жана түзүү менен байланышкан ѳндүрүш иш -чаралары үчүн сапатты башкаруу процесстерин иштеп чыгуу жана киргизүү;
  • өндүрүш процесстерин ишке ашыруу үчүн зарыл болгон изилдөө иштерин жана ресурстарды пландаштыруу;
  • башкарылып жаткан системанын өөрчүшүнүн жалпы жана адистешкен мыйзам ченемдүүлүктөрүнө туура келген менеджменттин инновациялык технологияларын колдонуу менен башкаруу процессинин ишке ашуусун баалоо, уюштуруу жана изилдөө;
  • башкарылуучу системанын чөйрөсүнүн колдо болгон мүмкүнчүлүктөрүн колдонуу жана башкаруунун сапатын жана туруктуу өнүгүүнү камсыз кылуу үчүн аны байытуу жана өнүктүрүү жолдорун иштеп чыгуу.

Долбоордун ишмердүүлүгүнүн тармагында:

  • туруктуу өнүгүү үчүн билим берүү процессинин сапатын камсыз кылуучу билим берүү чөйрөсүн долбоорлоо;
  • билим берүү программаларын жана жеке билим берүү траекторияларын иштеп чыгуу;
  • интегралдык микросхемалардын үстүнөн дизайн элементтерин изилдөө,
  • моделдөө жана оптикалык же программалык камсыздоону иштеп чыгуу жаңы муундагы компьютерлер үчүн кванттык элементтер;
  • алгоритмдерди, эсептөө моделдерин жана моделдерин иштеп чыгуу жана изилдөө жаңы (же белгилүү) системалык кызматтардын элементтерин ишке ашыруу үчүн маалыматтар маалыматтык технологиялар;
  • студенттер үчүн жаңы дисциплиналардын жана тандалма курстардын мазмунун, ошондой эле контролдоонун формалары менен методдорун жана контролдук -өлчөөчү материалдардын ар кандай түрлөрүн, анын ичинде маалымат технологияларына негизделгенди долбоорлоо.

 

                  Маданий-агартуучулук ишмердүүлүк тармагында:

 

  • билим берүү программасын тандоо, окуу -методикалык камсыздоо жана аларды педагогикалык рефлексиянын негизинде конкреттүү окуу процессинин шарттарына адаптациялоо;
  • предметтер боюнча студенттердин окуу жана изилдөө иштерин уюштуруу;
  • заманбап, илимий негизделген окутуу технологияларын колдонуу менен окуучулардын жетишкендиктерине, муктаждыктарына ылайык окуу процессин иштеп чыгуу жана ишке ашыруу;
  • билим берүүнүн жыйынтыктарын болжолдоо жана билим берүүнүн жетишкендиктерине мониторинг жүргүзүү;
  • окуучулардын баалуулук багыттарын, жарандык жана патриоттук ынанымдарын, толеранттуулугун калыптандыруу;
  • окуу / окутуу, тарбиялоо жана өнүктүрүү максаттарына жетүүгө өбөлгө түзүүчү жагымдуу билим берүү чөйрөсүн түзүү жана колдоо.

 

Бүтүрүүчүлөрдүн кесиптик ишмердүүлүктөрүнүн түрлөрү:

  • педагогикалык;
  • илим-изилдөөчүлүк;
  • уюштуруу-башкаруучулук;
  • долбоорлор;
  • методикалык жана кесибин өркүндөтүүчүлүк тармактар

Практиканын түрлөрү

  • Башкаруучулук практика -1-семестр
  • Илимий-педагогикалык практика - 2-семестр
  • Илимий-изилдөөчүлүк практика – 3- семестр, 4-семестр.

 

Практиканын базасы:

Ош мамлекеттик педагогикалык университети, информатика жана жаңы маалыматтар технологиясы кафедрасы, Математика жана менеджмент кафедрасы, ОшМУнун индустриалдык-педагогикалык колледжи, Кыргыз-Өзбек Эл аралык университетинин кесиптик колледжи,  ОшТУнун гуманитардык-технологиялык колледжи, Ош шаарындагы, Кара суу районунун, Ноокат районунун, Араван районунун мектептери.

Башкаруу практикасы экинчи семестрдин биринчи курсунан башталат. Жетекчилик практикасынын жалпы эмгек сыйымдуулугу 120 саатты түзөт.

Практиканын милдеттери: билим берүү мекемесинин ишмердүүлүгүн, анын негизги уюштуруучулук, социалдык-экономикалык мүнөздөмөлөрүн изилдөө, теориялык билимдерди тереңдетүү жана билим берүү маселелерин чечүүдө практикалык көндүмдөрдү алуу, мектептердин билим берүү системасы менен тааныштыруу; билим берүү уюмундагы башкаруучулук чечимдерди кабыл алуунун натыйжаларын изилдөө жана баалоо, талдоо жана башкаруу процесстерин моделдөө боюнча тажрыйба алуу.

Практиканын негизги милдеттери:

  • практикалык изилдөө процессинде теориялык билимди тактоо;
  • билим берүү мекемесин башкаруу системасы менен таанышуу;
  • мектептин билим берүү көрсөткүчтөрүн изилдөө жана талдоо;
  • мектептин билим берүү технологияларын талдоо;
  • практика боюнча отчетту даярдоо үчүн маалыматтарды чогултуу, талдоо жана жалпылоо.

Магистратурада башкаруу практикасы бекитилген окуу планына ылайык жүргүзүлөт.

Практиканын биринчи этабында магистранттар окуу жайы, анын уюштуруу түзүмү, башкаруу системасы, миссиясы, бизнес чөйрөсүндөгү орду, окуу жайдын ишмердүүлүгүнүн негизги көрсөткүчтөрү, практиканын жетекчиси менен бирге практиканын негизги иш-чаралары менен таанышат. .

Практиканын экинчи этабы эки негизги пункттарды камтыйт:

  • окуу жайдын конкреттүү кызматтарынын (кафедра, деканат, сапат жана билим берүү бөлүмү ж.б.) көндүмдөрүн үйрөнүү;
  • практикага коюлган милдеттер боюнча маалыматтарды талдоо жана жалпылоо, жыйынтыктоочу отчетту даярдоо.

Практика үчүн база университеттин профессордук-окутуучулук курамы менен келишими бар окуу жайлардын жана уюмдардын ичинен магистрант жана анын жетекчиси тарабынан аныкталат. Практиканын объекттери болуп шаарлардын, райондордун жана аймактардын окуу жайлары жана уюмдары

Илимий-педагогикалык практика экинчи курстун III семестрде жүргүзүлөт, эмгек сыйымдуулугу 360 саат.

Практиканын максаттары: бүтүндөй окуу процессин ишке ашырууда магистранттардын тажрыйбага ээ болушу; конкреттүү предметтик чөйрөдө илимий, педагогикалык жана усулдук тажрыйбага ар тараптуу талдоо жүргүзүү; билим берүү процессинин айрым компоненттерин долбоорлоо; билим берүүнүн усулдук системасынын айрым элементтерин экспертизалоо; ошондой эле педагогикалык экспериментти уюштуруу жана өткөрүү; билим берүүнүн сапатын диагностикалоонун ар кандай системаларын аппробациялоо; инновациялык билим берүү технологияларын ишке ашыруу.

Практиканын негизги милдеттери:

  • магистратурада теориялык окутуу процессинде алынган билимдерди жана көндүмдөрдү консолидациялоо:
  • өз алдынча окуу сабактары аркылуу окуу-методикалык жана тарбиялык иш чөйрөсүндөгү көндүмдөрдү өздөштүрүү (окутуучуларды класста көрүү; илимий адистиктин дисциплиналары боюнча иш программаларын иштеп чыгууга катышуу жана окутуучу менен макулдашуу боюнча академиялык тайпада окуу сабактарын өткөрүү. ).
  • окуу-методикалык адабияттарды өз алдынча үйрөнүү (илимий адистиктин дисциплинасынын иш программасын изилдөө, китепкана фондулары жана интернет ресурстары менен иштөө ж.б.);

билим берүү процессин окуу-методикалык жана маалыматтык камсыздоону иштеп чыгууга жана заманбап маалыматтык технологияларды колдонууга катышуу.

  Илимий- изилдөөчүлүк практиканы уюштуруу жана өткөрүү.

550200 Физика-математикалык билим берүү багыты боюнча Мамлекеттик билим берүү стандартынын жоболоруна ылайык магистратура төмөнкүдөй изилдөө түрлөрүн жүргүзөт жана негизги билим берүү программаларын ишке ашырат:

  • изилдөө иштерин, анын ичинде таанышууну жана тандоону пландаштыруу бул багыттагы изилдөө темалары, реферат жазуу;
  • изилдөө планын иштеп чыгуу;
  • изилдөө иши;
  • изилдөө отчетторун даярдоо;

жыйынтыктоочу конференцияда коргоо

Ошол эле учурда стажировка илим-изилдөө ишмердүүлүгүнө байланыштуу магистрдик программанын милдеттүү бөлүгү болуп саналат. Окутуунун негизги түрү магистрлерди илимий-изилдөө жана илимий-педагогикалык ишмердүүлүк үчүн кесиптик жана практикалык даярдоого түздөн-түз багытталган, эки методикалык мамилеге негизделген:

·                           илимий-методикалык адабияттарды изилдөө боюнча илимий-педагогикалык иштин жүрүшүндө магистранттын өз алдынча иши;

  • илимий-изилдөө жана илимий-педагогикалык ишмердиктин теориялык жана методологиялык негиздерин өздөштүрүү, аларды мугалим менен жекече иштөөдө ишке ашыруунун кесиптик чеберчилигин өздөштүрүү.

Изилдөө ишинин негизги милдеттери:

  • магистрлердин билим берүү жана илимий-изилдөө жаатындагы билимдерин жана көндүмдөрүн бекемдөөгө жана тереңдетүүгө;
  • билим берүү тармагындагы чечилбеген маселелердин профессионалдык концепциясын түшүнүүгө жардам берүү;
  • билим берүүнүн негизги көйгөйлөрүн изилдөөнүн методологиясын иштеп чыгууга жана аларды чечүүнүн жолдорун сунуштоого;
  • теориялык билимди практикада колдонуунун зарылдыгын жана жөндөмүн аныктоо;
  • илимий изилдөөдө жана илимий-педагогикалык ишмердүүлүктө эмгектин технологиясынын негизги аспектилерин ачуу;
  • магистранттардын адистиги боюнча заманбап шарттарда өз алдынча иштөөгө даярдыгынын деңгээлин аныктоо.

Даярдоонун 550 200 ФИЗИКА – МАТЕМАТИКАЛЫК БИЛИМ БЕРҮҮ багытындагы «магистр» академиялык даражасынын бүтүрүүчүсү  негизги билим берүү программасынын максаттарына жана ушул ЖКББ МББСнын 3.4. жана 3.8. пункттарында көрсөтүлгөн кесиптик ишмердүүлүктүн тапшырмаларына ылайык төмөндөгү  компетенцияларга ээ болуга тийиш:

 

а) универсалдык  (УК): 

- Жалпы илимий (ЖИК):

ЖИК-1. Жарандык демократиялык коомдун баалуулуктарын өнүктүрүүгө, социалдык адилеттүүлүктү камсыз кылууга, дисциплиналар аралык жана инновациялык мамилелердин негизинде идеологиялык, социалдык жана жеке маанилүү көйгөйлөрдү чечүүгө багытталган стратегиялык милдеттерди талдай жана чече алат.

  • Инструменталдык (ИК):

ИК-1. Чет тилдердин биринде адистештирилген жана чектеш тармактардын деңгээлинде кесипкөй талкууларды жүргүзө алат.

ИК-2. Маалымат технологиясын колдонуу менен жаңы билимдерди

жаратууга жөндөмдүү жана илимий иштерде колдоно алат.

  • Социалдык-инсандык жана жалпы маданий компетенттүлүктөр (СИМК):

СИМК-1. Максаттарга жетүү үчүн эксперттик / кесиптик топтордун

уюмдардын ишин уюштура алат.

б) кесиптик (КК):

Педагогикалык ишмердүүлүк тармагында:

КК-1. Ар башка билим берүү мекемелеринде ар башка билим берүү

баскычтарында билим берүү процесстерин уюштуруу жана ишке ашыруу, заманбап усулдарды колдоно билүү жөндөмдөрү

КК-2. Туруктуу өнүгүү принциптерин кесиптик чөйрөсүндө колдонууга жөндөмдүү, жогорку окуу жайларында атайын дисциплиналарды окутууга даяр жана окуучулардын коопсуз билим берүү чөйрөсүн калыптандыруу жана туруктуу өнүктүрѳ алат.

КК-3. Билим менен комплекстүү практиканы айкалыштыра алат, билим берүү уюмдарындагы (орто жана жогорку билим берүүчү) студенттердин индивидуалдык, курактык жана маданий өзгөчөлүктөрүн эске алуу менен техникалар менен ыкмаларды адаптациялай алат жана аларды окутуу, тарбиялоо жана өнүктүрүү үчүн жекече билим берүү траекторияларын иштеп чыга алат.

КК-4. Студенттердин илимий иштерине жетекчилик кыла алат

КК-5. Кесиптик жана жеке өзүн-өзү тарбиялоону жүзөгө ашыра алат,

андан ары билим берүү траекториясын жана профессионалдык карьерасын долбоорлойт.

КК-6. Муундарга, маданиятка, жерге карабастан ар кандай топтор

(кесиптештер, ата -энелер, өнөктөштөр ж.б.) менен баарлашууга даяр жана берилген милдеттерди чечүү үчүн маалыматтык -коммуникациялык технологияларды жана жалпыга маалымдоо каражаттарын колдонот.

Илимий-изилдөө ишмердүүлүгү тармагында:

КК-7. Илимий ыкмаларды, анын ичинде маалыматтык жана изилдөө

проблемаларын чечүү үчүн заманбап технологияларды  колдонууга даяр.

КК-8. Илимий изилдөөлөрдүн жыйынтыктарын талдоого,

системалаштырууга жана жалпылоого, заманбап билим берүү системасын өнүктүрүүнүн актуалдуу көйгөйлөрүн чагылдырууга жөндөмдүү.

КК-9. Заманбап илимий методдорду колдонуу менен илимий

изилдөөлөрдү өз алдынча жүргүзүүгө даярмын.

КК-10. Кесиптик ишмердүүлүктүн изилдөөсүнүн жана экспертизасынын

жыйынтыктарын окуу -методикалык сунуштарга жана материалдарга киргизе алат.

КК-11. Кесиптик коомчулуктун кабыл алынган стандарттарына жана

форматтарына ылайык илимий коомчулукка илимий макалалар, докладдар, мультимедиялык презентациялар түрүндө изилдөө жетишкендиктерин бере алат.

                  Башкаруучулук  ишмердүүлүгүнүн тармагында:

КК-12. Билим берүү чөйрөсүнө экспертиза жүргүзүүгө жана аны

изилдѳѳгѳ, билим берүү уюмунун өнүгүүсү үчүн административдик ресурстарды аныктоого даяр.

КК-13. Башкаруу процессинин ишке ашырылышын изилдөөгө жана

баалоого даяр жана туруктуу өнүгүү парадигмасынын негизинде башкаруу чечимдерин тез арада иштеп чыгууга жөндөмдүү.

КК-14. Башкарылуучу системаны өнүктүрүүнүн жалпы жана конкреттүү

мыйзамдарына туура келген башкаруунун инновациялык технологияларын колдонууга даяр.

КК-15. Билим берүү уюмунун башкаруусунда ата мекендик жана чет

өлкөлүк тажрыйбага таянуу менен жекече жана топтук чечимдерди кабыл алуу технологияларын колдонууга даяр.

КК-16. Адистердин профессионалдык өз ара аракеттенүүсүн уюштура

алат билим берүү уюму жана башкаруу маселелерин чечүүдө билим берүү уюмунун потенциалдуу өнөктөштөрүнүн чөйрөсүн аныктай алат.

Долбоорлоо ишмердүүлүгүнүн тармагында:

КК-17. Билим берүү чѳйрѳсүндѳ педагогикалык долбоорлорду, билим

берүү программаларын жана окуу процессинин сапатын камсыз кылган жекече билим берүү траекторияларын ишке ашырууга даяр.

КК-18. Өз алдынча изилдөөгѳ, пландаштырууга, ишке ашырууга жана

прикладдык же изилдөө долбоорлорун алып кетүүгѳ жѳндѳмдүү.

КК-19. Билим сапатын контролдоонун формаларын жана методдорун

иштеп чыгууга жөндөмдүү, ошондой эле контролдук -өлчөөчү материалдардын ар кандай түрлөрү, анын ичинде маалымат технологияларынын негизде.

КК-20. Жаңы билим берүү мазмунун, технологиясын жана конкреттүү

туруктуу өнүгүү парадигмасына негизделген окутуу методдорун долбоорлоого даяр.

 

шаблоны для dle 11.2

Пикир кошуу

ОшМПУнун дареги
Кыргыз Республикасы

723500, Ош обласу, Ош шаары

Исанова к.

Телефондор.: (03222)43567, 43550

Эл.почтасы: edu@oshmpu.kg, osh.ogpi@gmail.com
Интерактивная карта

Copyright © 2018 Сайттагы материалдарды түрдүү максаттарда пайдалануу, анын ичинде электрондук ММКларга жарыялоо сайттын администрациясынын кат түрүгндөгү уруксаты менен гана ишке ашырылат.

Разработка сайта - uDesign.pro